Thursday 28 February 2013

Management: Επιτυχημένη Διαχείριση Συναισθημάτων



Ένα πολύ σημαντικό αλλά ταυτόχρονα παραμελειμένο κομμάτι στη διοίκηση επιχειρήσεων αποτελεί η διαχείριση των συναισθημάτων και ο αντίκτυπος που έχει στην οργανωσιακή κουλτούρα και συμπεριφορά. 

Για να θεωρείται ένας manager πετυχημένος θα πρέπει να γνωρίζει τι είναι αυτό που δημιουργεί συγκεκριμένα συναισθήματα και πως μπορεί να τα διαχειριστεί. 

Οι περισσότεροι managers δεν έχουν μία συστηματική και ξεκάθαρη εικόνα των συναισθηματικών αιτιάσεων. Τα συναισθήματα, θετικά ή αρνητικά, ενυπάρχουν σε όλο το φάσμα της καθημερινότητας αλλά παρατηρείται το φαινόμενο της δυσκολίας προς μία ξεκάθαρη αντίληψη της διαφοροποίησης τους. Υπάρχουν πολύ βασικές διαφορές μεταξύ θετικών και αρνητικών συναισθημάτων μιας και βασίζονται σε διαφορετικές αιτίες και οδηγούν σε ποικίλες συμπεριφορικές επιπτώσεις και εκφάνσεις. 

Η διαχείριση των συναισθημάτων πηγάζει από τη κατανόηση των γεννεσιουργών αιτιών τους και μπορεί να παρομοιαστεί με την ιατρική φροντίδα. Στην ιατρική για να μπορέσεις να αντιμετωπίσεις με ακρίβεια το πρόβλημα θα πρέπει να γνωρίζεις σε βάθος τη πάθηση και τι την προκαλεί καθώς και τα συμπτώματα. Έτσι γίνεται και με τη διαχείριση των συναισθημάτων/χρειάζεται βαθιά γνώση και μεταγνωσιακή αντίληψη τόσο του συναισθήματος και των εκδηλώσεών μου όσο και του εκάστοτε πλαισίου και χρονικής στιγμής που εκφράζεται. 

Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι η μετάφραση των επιπτώσεων ενός αρνητικού συναισθήματος μπορεί να γίνει με τέτοιο τρόπο που να μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στον οργανισμό.

No comments:

Post a Comment